onsdag 25 december 2013

Madrid










  Som jag tidigare skrev så for vi till Madrid i lördags för att mis hermanos skulle hälsa på lite vänner. Maike träffade en vän från tidigare och jag for med Nico och träffade två av hans vänner. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra, så vi köpte metro-biljetter och så blundade jag och pekade på kartan vart vi skulle åka. Det landade på Parque Retiro (de fyra första bilderna är därifrån), riktigt cool park med en stor damm där man kunde hyra roddbåtar. Efteråt gick KMC för att äta och på vägen dit gick vi förbi platsen där Real Madrid står och vinkar åt folket då de vunnit (hej där Christiano Ronaldo...). Senare gick vi till Sol (de tre sista bilderna) som är ett stort torg framför stadshuset (tror jag). 

  Någon direkt shopping blev det inte, men hittade den danska butiken Tiger och köpte äntligen pepparkakor. Läkerol och lakrits-te fick jag också med mig hem. Ganska stolt är jag nog, slösade endast 20 euro på en heldag på stan i Madrid! Roligt hade jag med väldigt bra sällskap.

Kramar, Ellen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar