torsdag 6 februari 2014

Hej där

  Läänge sen sist igen. Tiden går så otroligt snabbt nu, veckor känns som dagar. Har varit här i fem månader idag, altså lite mer än hälfen av mitt utbytesår. Sommaren är påväg och snart börjar det hända en massa grejer, bland annat kommer min värdsyster hem från Arizona där hon har spenderat ett och ett halvt åt på mission, sedan kommer Maikes syster och gälsar på, sedan far vi på min värdmammas systers bröllop till Madrid/Cuenca och sen kommer min familj hit och firar min 18 års dag med mig! Allt detta händer på ca. två veckor så det kommer verkligen vara fullt upp, men så härligt! I slutet av mars åker Maike hem och lämnar mig ensam (snyft).. Men efteråt, i början av april, bär det av på en veckas medelhavskryssning med en del av gymnasiets ettor, wehoo! Vi åker från Valencia till bl.a. Mallorca, Rom, Florencia, Pisa, Korsica osv. Kommer bli riktigt roligt!

  Har dessutom börjat träna med en friidrottsgrupp i måndags och ska tränamed dem tre gånger i veckan. Riktit härligt att vara igång igen, även om det går trögt och tar sjukt överallt. Har svårt att få upp benen bra, har ont i ljumsken höften och ryggen och konditionen är helt i botten även om jag har gått ganska flitigt på gym. Har flera bra tränare och bra träningssälskap. Friidrottsplanen är i perfekt skick och vädret är perfekt för utomhusteäning. Motiverad? Absolut! Om några veckor ska jag även tävla lite för att kolla mina tider. Ska springa 200m och så minns jag inte om det var 60 eller 100m. 

  Tar och lägger in några bilder från mobilen här på samma gång så ni får se vad som hänt på senaste tiden!

Jag och Maike lekte kockar..

..och så lagade vi tortillas en dag med Nico.

Var och handlade mat vid IKEA weoooo 

Otroligt god sushi! 

Gymmat lite..

 ..och ätit en hel del.

Jag och Luismi i skolan! Han säger hola till alla!!

Jag och Sofía i skolan!

Maikeeeee
Flemming åkte hem till Tyskland.

Finaste minen XD 

Syrran och jag.

Paellaaaaa

Cykelutfärd till stranden..

..där vi åt jordgubbar och njöt av värmen.

Så har vi tittat på massa filmer och varit på bio några gånger också! 
Paula, jag (med Raúls glasögon) och Rocío. 

Spelat lite chack på håltimmen med Emrique och de andra, yey!

Shoppat lite på rean.

McDonald's första gången i år (vi e så duktiga me vår diet)..



Kramar, Ellen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar