söndag 9 februari 2014

Min helg


Så här såg min fredagskväll ut. Började ju träna friidrott igen med en grupp här i San Fernando. Måndagen var i alla fall jobbig, men nu i fredags gick det riktigt bra med tanke på att ryggen, höften och benet inte vill samarbeta över huvudtaget. Får boka tid för massage eller något för så här kan jag inte ha det. 

  Jag är ändå ganska nöjd över hur det har gått, har nog fart i benen fortfarande och bättre går det varenda gång. Testade till och med att springa några lättare drag med spikskor för att se hur det känns och för att kolla tekniken lite. Gick rätt bra faktist!

  Jag vet hur konstigt det här låter, men min svenska försämras hela tiden. Glömmer ord och måste nästan tänka efter då jag skriver så jag får orden i rätt följd osv., vet inte om jag ska skratta eller gråta. En sak jag borde gråta över är min finska.. Hjälp mig någon!! Före jag kom hit var min finska och engelska nästan på samma nivå. Nu pratar jag engelska med folk från finland här, skärpning!! Kommer ha problem med det då jag kommer hem. Då jag ska skriva ett e-mail åt min organisation (på finska) kommer ALLT bara på spanka. Ibland blir jag helt galen av alla språk.. Spanska, engelska, svenska, finska, tyska (Maike lär mig lite) och franska (som vi lär oss i skolan). Pues, somos internacionales.

  Igår gymmade jag och Maike på morgonen och senare tog vi bussen till Cádiz och satt och mös på TopCoffee med varsin chai. Det var det regnigt och blåsigt och på flera ställen storm här i Spanien så det gick helt enkelt inte att vara utomhus. Vädret har varit så nu ganska ofta så det är lite trist. Men man märker att sommaren är påväg för det är inte så kallt utomhus mer och de stunder då solen skiner är det i alla fall riktigt varmt.


  Idag är det ju söndag så det blir brakmiddag med några extra runt bordet.  Sedan ska jag skypa lite med vänner och kanske familjen om nätet tillåter.

Kramar, Ellen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar