tisdag 17 juni 2014

10 dagar kvar

Hoppsan, där gick det flera månader sedan jag bloggade sist. Är verkligen lite besviken på mig själv, haha.. Jag tröttnar nog rätt snabbt på såna grejer. I varje fall så lever jag livet här i Spanien och har haft fullspäckat program nu sedan mars. Har rest runt lite här i närheten, kryssning i Italien, gått på surfkurs, haft flera besök från Finland, umgåtts med vänner, lärt känna en massa underbara människor från alla håll i världen osv.. Cadiz är verkligen ett ställe där det är lätt att lära känna folk, och nu få det är ferior (någåntong lite liknande till Jakobsdagar, fast mycket större och massa kultur inblandat, t.ex. Typisk mat och flamenco) på gång så blir det ännu lättare. 

Som ni ser, allt är mer än perfekt just nu. Allt funkar så bra.. Spanska pratar jag flytande i de flesta situationer, speciellt då jag pratar med vänner och människor i min ålder. Då jag pratar med äldre blir jag ofta lite nervös och känner att jag måste göra det perfekt.. Inte bra, det gör ju inget, jag är ju guiri! Nåja, nu har jag bara tio dagar kvar och försöker ta ut det bästa av det. Utbytesstudenter har redan börjat dra sig hem till sina länder och som tur är jag en av dom sista. Ännu ska jag hinna surfa lite, ligga på stranden, vara med vänner, besöka Tarifa, äta tapas, dricka frappe och chai på Top Coffee, bättra på min pepparkaks-bränna och bara njuta av solen och värmen. Känns lite jobbigt att veta att det är så kallt i Finland att det till och med har snöat där på vissa håll idag... Nåja, jag längtar efter mina vänner och jag tror denna sommar kommer bli den bästa någonsin! Ska också bli skönt att komma tillbaka till vardagen och få mer rutin på livet. Vi ses snart, förhoppningsvis på Fäboda beachen!!

Kram, Ellen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar